پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:جانشین خودرو افسانه ای فراری امروز و از سوی لوکا دی مونتزلمو با توصیف”یک تفاوت عالی” و با نام تجاری laFerrari معرفی شد و تفاوت عالی به این دلیل است که نوآوریهای تکنولوژیک ،طراحی ظاهر رویایی و هیجان مطلق رانندگی ،مهندسی بی نظیر و دانش طراحی در این خودرو در حد اکمال است.
این اولین خودرو جاده ای در تاریخ فراری است که دارای هر دو سیستم بنزننی و الکتریکی است و با استفاده از سیستم انحصاری HY-KERS دارای قدرت پیشرانه ۷۸۹ اسب بخاری ۶٫۳ لیتری V12 و حداکثر دور ۹۲۵۰ دور در دقیقه است که البته با کمک قدرت پیشرانه الکتریکی ۱۶۱ اسب بخاری خروجی کل سیستم بر روی ۹۵۰ قرار میگیرد.
خودروساز ایتالیایی ادعا میکند که برای اینکه این عملکرد شگفت انگیز تر باشد شتاب صفر تا صد این خودرو زیر ۳٫۰ ثانیه است و قادر به رسیدن به سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت در کمتر از ۷٫۰ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۶ مایل در ساعت(۳۰۰ کیلومتر در ساعت) در کمتر از ۱۵ ثانیه است که در حدود ۲ ثانیه سریع تر از خودرو P1 مک لارن است و البته همانند P1 قادر به حرکت الکتریکی خالص تا ۱۰ مایل نیز است که البته میتوان ادعا کرد که این سوپرکار هیبردی جدید خودروساز ایتالیایی فراری نمونههای مشابه لامبورگینی را به یک رقابت سخت دعوت کرده است.
برای اینکه هیچ گونه شک و تردیدی وجود نداشته باشد laFerrari سریع ترین خودرو تاریخ فراری طبق ادعای مدیران این شرکت است و توانسته است در پیست فیورنا ایتالیا رکورد زیر ۱:۲۰ ثانیه را به دست آورد که در حدود ۳ ثانیه سریع تر از F12 و پنج ثانیه سریع تر از انزو است.
با سیستم جدید عملکرد ترمز احیاء کننده ، قدرت به چرخها از طریق سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته کلاج دوگانه انتقال مییابد.
بر خلاف روند تمامیخودروهای برقی ،خودرو جدید فراری به گزینه E-Drive مجهز نیست چون بر طبق ادعای مهندسین فراری برای این خودرو مناسب نبوده است و خودرو دارای مقدار تولید گازهای گلخانه ای ۳۳۰ گرم در هر کیلومتر است.
فراری برای توسعه ظاهر این خودرو بر هر دو بعد مردن و تاریخی مبتنی کرده است چون به عنوان مثال خودروهای دهه ۱۹۶۰ دارای یک ظرافت نرم است که خودروهخای کنونی فاقد این گزینه هستند و البته از بعضی جهات نیز به انزو شبیه است که از آن جمله میتوان به گلگیرهای مدور و همچنین بینی صاف اشاره کرد.
آئرودینامیک فعال از جمله در دریچههای جلو ،زیر راهنما و…این خودرو را به عنوان یکی از بالاترین نمرههای آئرودینامیک رسانده است که این سیستم هوشمند به صورت خودکار به بهینه سازی عملکرد خودرو بر اساس شرایط خارجی و همچنین اطلاعات ورودی توسط راننده میپردازد.
از جمله اقدامات انجام شده در مورد این خودرو ،استفاده از یک سری الگوریتمهای اختصاصی است مه باعث بهینه سازی موتور الکتریکی میشود که به همراه سیستمهای ترمز برمبو با دیسکهای کربنی سرامیکی همراه شده است.
تناسب توزیع وزن ۴۱/۵۹ نسبت وزن جلو به عقب در این خودرو جرم کل موتور و سیستم هیبریدی بین دو محور به خوبی توزین کرده است و پکیج هیبریدی نیز توسط گروه صنعتی Scuderia Ferrari که پیش از این در خودرو فرمول وان F138 نیز به کار برده شده است طراحی و تولید شده است.
داخل کابین نیز صندلی ثابت است که همانند فرمان و جعبه پدال بسیار به خودروهای مسابقه ای شبیه است و همچنین طراحی ظاهر این خودرو بر اساس برند تجاری فراری در اواخر دهه ۱۹۶۰ و الهام گرفته از خودرهای مسابقه آن زمان است.
هنوز هیچ گونه اطلاعات در مورد زمان عرضه به بازار و یا قیمت احتمالی این شاهکار جدید رویایی فراری است اما فراری قصد دارد تا از این خودرو تنها ۴۹۹ از این خودرو را تولید کند که البته طبق گزارش رویترز باید انتظار برچسب قیمت ۱٫۳ میلیون دلاری را برای این خودرو انتظار داشته باشیم.